maandag 10 juni 2013

Unieke Coca-Cola-actie mogelijk dankzij Nederlandse etikettendrukker


‘Share a Coke with’ is een ‘doorbraak’-project waarbij acht Europese etikettendrukkers met een HP Indigo WS6600 etikettenpers de hoofdrol speelden, onder regie van  Eshuis BV uit Dalfsen. Een mix van zowel conventionele als digitale druktechnieken heeft het voor Coca-Cola mogelijk gemaakt op een unieke wijze promotionele marketing toe te passen.



Deze zomer nodigt Coca-Cola iedereen uit onder het motto 'Share a Coke' om een flesje Coca-Cola te delen met vrienden en familie. Het iconische opschrift ‘Coca-Cola’ is daarom voor het eerst in de geschiedenis deels vervangen door Nederlandse voornamen.
Tijdens de grootse zomercampagne zullen consumenten voor het eerst niet alleen ‘Coca-Cola’ op het drankje aantreffen, maar aan één zijde ook een van de 150 populairste Nederlandse voornamen, zoals Thomas, Sanne of Tim. Tot en met 31 augustus 2013 zullen de populairste namen in de schappen verschijnen verspreid over het hele land, zowel op de losse PET-flesjes van 500 ml Coca-Cola als op de flesjes Coca-Cola light en Coca-Cola Zero. De andere Coca-Cola en Coca-Cola light flessen zijn gereserveerd voor het delen met 'Friends', 'Family', 'Love', ‘You’ en ‘Me’.

Regie vanuit Dalfsen

Het project is uitgevoerd op Europees niveau. Meer dan 800 miljoen hoogkwalitatieve, gepersonaliseerde, gecombineerd digitaal en conventioneel  gedrukte etiketten (27 miljoen meter)  in 32 landen vormen samen Coca-Cola’s grootste gepersonaliseerde merkcampagne ooit. En de regie werd gevoerd vanuit …. Dalfsen. Eshuis was een van de acht Europese drukkers, goed voor ongeveer een derde van het totaal aantal etiketten. Maar belangrijker nog: directeur Peter Overbeek en zijn team hadden in het project de volledige regie over techniek en supply chain. Een unicum, want een organisatie als Coca-Cola, waar alles draait om beheersing van kwaliteit, keten en merk, geeft niet zomaar de regie uit handen. De kennis en ervaring van Eshuis gaf echter de doorslag.
Lees het volledige artikel in Verpakken 2, juni 2013. Nog geen abonnement? Klik dan hier.

Geen opmerkingen: