maandag 17 juni 2013

Amorim en O-I innoveren wijnverpakking

Amorim en O-I, twee marktleiders in wijnverpakkingen, introduceren HELIX tijdens Vinexpo, een internationale wijnbeurs in Bordeaux. HELIX is een innovatieve kurksluiting voor glazen flessen, bedoeld voor wijnen in het populaire premium segment met een hoge omzetsnelheid.

Amorim en O-I werkten vier jaar aan deze uitvinding. Beide innovatieve bedrijven bouwen hiermee voort op de eeuwenlange ervaring die ze op de wijnmarkt hebben.
“Samenwerken is de toekomst voor innovatie”, zegt Erik Bouts, President Europa van O-I. “HELIX bewijst wat er mogelijk is wanneer twee vooraanstaande bedrijven in de glasverpakkings- en kurkindustrie samenwerken. Het resultaat is een positieve ontwikkeling voor zowel consumenten als de wijnhandel.”
HELIX combineert een ergonomisch ontworpen kurksluiting met een glazen fles die binnen in de hals een schroefvormige afwerking heeft. Daardoor blijft de fles goed afgesloten tot er aan de kurk wordt gedraaid om deze te openen. Lees meer in verpakken 3, 2013
Voor meer informatie: www.helixconcept.com
###

Geen opmerkingen: