‘Share a Coke with’ is een ‘doorbraak’-project waarbij acht Europese
etikettendrukkers met een HP Indigo WS6600 etikettenpers de hoofdrol speelden,
onder regie van Eshuis BV uit Dalfsen.
Een mix van zowel conventionele als digitale druktechnieken heeft het voor
Coca-Cola mogelijk gemaakt op een unieke wijze promotionele marketing toe te
passen.
Deze zomer nodigt Coca-Cola iedereen uit onder het motto 'Share a Coke'
om een flesje Coca-Cola te delen met vrienden en familie. Het iconische
opschrift ‘Coca-Cola’ is daarom voor het eerst in de geschiedenis deels
vervangen door Nederlandse voornamen.
Tijdens de grootse zomercampagne zullen consumenten voor het eerst niet
alleen ‘Coca-Cola’ op het drankje aantreffen, maar aan één zijde ook een van de
150 populairste Nederlandse voornamen, zoals Thomas, Sanne of Tim. Tot en met
31 augustus 2013 zullen de populairste namen in de schappen verschijnen
verspreid over het hele land, zowel op de losse PET-flesjes van 500 ml
Coca-Cola als op de flesjes Coca-Cola light en Coca-Cola Zero. De andere
Coca-Cola en Coca-Cola light flessen zijn gereserveerd voor het delen met
'Friends', 'Family', 'Love', ‘You’ en ‘Me’.
Regie vanuit Dalfsen
Het project is uitgevoerd op Europees niveau. Meer dan 800 miljoen hoogkwalitatieve,
gepersonaliseerde, gecombineerd digitaal en conventioneel gedrukte etiketten (27 miljoen meter) in 32 landen vormen samen Coca-Cola’s grootste
gepersonaliseerde merkcampagne ooit. En de regie werd gevoerd vanuit ….
Dalfsen. Eshuis was een van de acht Europese drukkers, goed voor ongeveer een
derde van het totaal aantal etiketten. Maar belangrijker nog: directeur Peter
Overbeek en zijn team hadden in het project de volledige regie over techniek en
supply chain. Een unicum, want een organisatie als Coca-Cola, waar alles draait
om beheersing van kwaliteit, keten en merk, geeft niet zomaar de regie uit
handen. De kennis en ervaring van Eshuis gaf echter de doorslag.
Lees het volledige artikel in Verpakken 2, juni 2013. Nog geen abonnement? Klik dan hier.
Lees het volledige artikel in Verpakken 2, juni 2013. Nog geen abonnement? Klik dan hier.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten