Op Emballage is goed te zien welke rol de drankenmarkt in
Frankrijk speelt. Er zijn enorm veel aanbieders van flessen, die opvallen door
fraai design of uitbundige decoratie. Een voorbeeld daarvan is de fraaie
cognacfles die het Franse bedrijf Carbon Decor maakte voor de bekende Franse
cognacproducent ter ere van het filmfestival van Cannes.
Het comité dat de
beste innovaties selecteerde was onder de indruk van de fles vanwege de
verschillende technieken die zijn gebruikt voor decoratie en dan met name de
vloeibare metallisatie gevolgd door verschillende typen zeefdruk en een hot
stamp techniek. Al deze bewerkingen hebben duidelijk voor differentiatie
gezorgd en hebben er een uniek product van gemaakt voor dit evenement. Het
bedrijf heeft werkelijk alle veredelingsvormen in huis, van coaten, graveren en
metalliseren tot zeef en tampon druk en kan bovendien nog accessoires
aanbrengen op flessen.
De Limited edition Remy Martin Festival van Cannes 2012 heet een
transparante gouden metallisatie zodat de cognac zichtbaar is. In zwarte zeefdruk
zijn contouren aangebracht en er is ook een zeefdruk gemaakt op niet gebruikelijke
delen van de fles. Voor het waard VSOP in rood is hotstamping gebruikt. Het
bedrijf voegde een transparante sleeve toe om de decoratie te beschermen bij
het afvullen.
Carbon Decor ontwikkelde een hoog technisch vermogen in
hotstamping op parfumflessen en flessen voor sterke drank.
Het bedrijf werkt met diverse coatings, die allerei
uitvoeringen mogelijk maken zoals mat, satijn, glanzend, aluminium, zacht, verlopend,
partieel en meerkleurig. Metallisatie
doet het bedrijf via spuittechniek, waarbij het metaal tussen twee coatinglagen
wordt aangebracht.
www.groupecarbon.com
Remy Martin
cognac Cannes 2012 limited edition
On Emballage
it’s easy to see what role the beverage market in France plays. There are many
suppliers of bottles, that are characterized by elegant design and lavish
decoration. One great example is the
fine cognac bottle that the French company Carbon Decor made for the famous
French cognac producer in honor of the Cannes Film Festival. The committee
selected tha the best innovations a Emballage was impressed with the bottle
because of the different techniques that are used for decoration and especially
the liquid metallization followed by different types of screen printing and hot
stamping technique. All these operations have made a clear differentiation and
created a unique product for this yearly
film event.
The company
Carbon Décor has virtually all forms of decoration techniques in-house, like coating,
engraving and metallizing to silkscreen and tampon printing and can,
additionally, install accessories on bottles.
The Limited
Edition Rémy Martin Cannes Festival in 2012 has got a transparent gold
metallization so that the cognac is visible. In black silkscreen contours are
fitted and there is also a silkscreen made on non conventional parts of the
bottle. For the word VSOP in red, hot stamping technique has been used. The
company added a transparent sleeve to the decoration to protect the bottle at the
filling line.
Carbon
Decor developed a high technical capacity in hot stamping on perfume bottles
and bottles for wine and liquors.
The company
works with various coatings, which allow diferent effect like matte, satin,
shiny, aluminum, soft, fading, partial and multicolour. The company is using a
metallization spraying technique, in which the metal is applied between two layers of coating.
www.groupecarbon.com
<beeld:
carbon-remy>
Geen opmerkingen:
Een reactie posten