dinsdag 18 december 2012

Remy Martin cognac Cannes 2012 limited edition


Op Emballage is goed te zien welke rol de drankenmarkt in Frankrijk speelt. Er zijn enorm veel aanbieders van flessen, die opvallen door fraai design of uitbundige decoratie. Een voorbeeld daarvan is de fraaie cognacfles die het Franse bedrijf Carbon Decor maakte voor de bekende Franse cognacproducent ter ere van het filmfestival van Cannes.
Het comité dat de beste innovaties selecteerde was onder de indruk van de fles vanwege de verschillende technieken die zijn gebruikt voor decoratie en dan met name de vloeibare metallisatie gevolgd door verschillende typen zeefdruk en een hot stamp techniek. Al deze bewerkingen hebben duidelijk voor differentiatie gezorgd en hebben er een uniek product van gemaakt voor dit evenement. Het bedrijf heeft werkelijk alle veredelingsvormen in huis, van coaten, graveren en metalliseren tot zeef en tampon druk en kan bovendien nog accessoires aanbrengen op flessen.
De Limited edition  Remy Martin Festival van Cannes 2012 heet een transparante gouden metallisatie zodat de cognac zichtbaar is. In zwarte zeefdruk zijn contouren aangebracht en er is ook een zeefdruk gemaakt op niet gebruikelijke delen van de fles. Voor het waard VSOP in rood is hotstamping gebruikt. Het bedrijf voegde een transparante sleeve toe om de decoratie te beschermen bij het afvullen.
Carbon Decor ontwikkelde een hoog technisch vermogen in hotstamping op parfumflessen en flessen voor sterke drank.
Het bedrijf werkt met diverse coatings, die allerei uitvoeringen mogelijk maken zoals mat, satijn, glanzend, aluminium, zacht, verlopend, partieel  en meerkleurig. Metallisatie doet het bedrijf via spuittechniek, waarbij het metaal tussen twee coatinglagen wordt aangebracht.
www.groupecarbon.com


Remy Martin cognac Cannes 2012 limited edition
On Emballage it’s easy to see what role the beverage market in France plays. There are many suppliers of bottles, that are characterized by elegant design and lavish decoration. One great  example is the fine cognac bottle that the French company Carbon Decor made ​​for the famous French cognac producer in honor of the Cannes Film Festival. The committee selected tha the best innovations a Emballage was impressed with the bottle because of the different techniques that are used for decoration and especially the liquid metallization followed by different types of screen printing and hot stamping technique. All these operations have made a clear differentiation and created  a unique product ​​for this yearly film event.
The company Carbon Décor has virtually all forms of decoration techniques in-house, like coating, engraving and metallizing to silkscreen and tampon printing and can, additionally, install accessories on bottles.
The Limited Edition Rémy Martin Cannes Festival in 2012 has got a transparent gold metallization so that the cognac is visible. In black silkscreen contours are fitted and there is also a silkscreen made ​​on non conventional parts of the bottle. For the word VSOP in red, hot stamping technique has been used. The company added a transparent sleeve to the decoration to protect the bottle at the filling line.
Carbon Decor developed a high technical capacity in hot stamping on perfume bottles and bottles for wine and liquors.
The company works with various coatings, which allow diferent effect like matte, satin, shiny, aluminum, soft, fading, partial and multicolour. The company is using a metallization spraying technique, in which the metal is applied  between two layers of coating.
www.groupecarbon.com
<beeld: carbon-remy>

Geen opmerkingen: